czwartek, 10 kwietnia 2014

Łatwe i pyszne :)))


Witajcie! Na początku proszę o wybaczenie, że mnie tu w tygodniu nie ma i nie odpowiadam na komentarza. Wszystko nadrobię w piątek lub sobotę no może niedziele;)
Mam dla was chwilkę i postanowiła dodać coś innego! XD
Jest to łatwy i pyszny przepis( dosyć znany) na czekoladowe ( kakaowe) babeczki. Ja już swoje zrobiłam i moja rodzinka się nimi zachwyca. Zachęcam was do spróbowania a następnie rozkoszowania się zajebistym smakiem! :D

Składniki suche:

2 szklanki mąki tortowej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżki kakao
pół szklanki cukru ( zależy jak słodkie lubicie ;) - jednak nie przesadźcie)

Składniki mokre:

2 jajka
1 szklanka mleka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub cukru waniliowego( nie! wanilinowy)
Pół szklanki oleju

Składniki suche przesiewamy do jednej miski i dodajemy składniki mokre. Miksuję na jednolita masę i wykładamy do foremek. Małych(mini) babeczek będzie ok.36 a dużych ok. 12. Pieczemy w temperaturze 180 stopniach Celsjusza- małe 15 min., duże przez ok. pół godziny, ( jeżeli nie jesteśmy pewni sprawdzamy patyczkiem. Jeżeli jest suchy jest ok) . Możemy je przyozdobić cukrem pudrem lub polewą ( przepis niżej)
Uwaga- Nie napełniamy całych foremek ponieważ ciasto urośnie!!!

Polewa:

Składniki:
Pół kostki masła
2-3 łyżki kakao
2-3 łyżki cukru


Rozpuszczamy masło na małym ogniu uważając, aby się nie przypalało. Dodajemy cukier, mieszamy dotąd, dokąd cukier się nie rozpuści. Następnie dodajemy kakao. Mieszamy, aby wszystko się połączyło i GOTOWE.

A tak wyglądały moje pychotki:




15 komentarzy:

  1. Muszę spróbować je upiec! :D
    Będę miała czym brata przekupić!!! :DDD
    Tylko że jak ja się biorę za gotowanie,pieczenie itp, to kuchnia może eksplodować :O xD
    Napiszę pod następną notką czy mi się udały i smakowały rodzince :D.
    A ostrzegam, moja rodzina to sami smakosze xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekupstwo to najlepsza bron kobiety - dlatego kocham gotować <3
      ;)
      Smakujcie, smakujcie...
      Życzę powodzenia :D

      Usuń
  2. Nieco inne, niż te, które ja piekę, ale na pewno spróbuję ;) Wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie się nam zapodziałaś Gigi? Coś tu pusto... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo widzę, że ktoś się, chociaż martwi *-* Jak mi milo
      Ale kompletnie niepotrzebnie, bo już jestem!
      Miałam być ale mi mój ,,ukochany'' blogier zaczął wariować i nie mogłam w żaden sposób się zalogować i dodać czegokolwiek :/
      PRZEPRASZAM
      Ale już jestem i może pojawi się coś dłuższego do poczytania !?

      Usuń
    2. Oczywiście, że się martwię ;) Ale dobrze, że już wróciłaś ;* Co do czytania, to bardzo się cieszę z tego powodu, i jeśli tylko masz wenę, to pisz! ;D Nie ukrywam, że nadal liczę na dokończenie "Spotkania", ale nie naciskam. Choć, muszę przyznać, że taka końcówka też idealnie pasuje.

      Pamiętaj jednak, że opowiadania autorskie zawsze chętnię przeczytam. Zwłaszcza "Milion kawałków" ( nie przekręciłam tytułu?), bo zapowiadało się naprawdę świetnie ;)

      Pozdrawiam wiosennie! ;*

      Usuń
    3. No widzisz kochana to Twój szczęśliwy dzień! Moja wena wróciła. Ja też ;) Milion kawałków się pisze. A wniosek o spotkanie postaram się rozpatrzyć pozytywnie ;D

      Usuń
  4. Też muszę kiedyś wykorzystać bezczelnie ten przepis, gdyż kocham piec i gotować. I nieskromnie powiem, że jestem mistrzynią w swojej kuchni ;D. A słodkości wprost kocham i nigdy nie odmawiam :D. I, Gosiu, mam nadzieję, że pójdą w cycki, bo jak nie, to przyhasam na białym rumaku z reklamacją :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej... jakby wszystko szło w cycki to chyba wszystkie kobiety miałby gigantyczne piersi. No ale lepiej tu niż niżej;) Gotuj, rób co chcesz !!! ;D

      A ja nieskromnie dodam, że także jestem mistrzynią. Moje motto to Łatwo, szybko i przepysznie;)))

      Usuń
    2. To jesteśmy dwie :D. Przybij piątkę!!!

      Usuń
    3. Przybiłam! Nie poczułaś?! ;)))

      Usuń
    4. Poczułam :D. Aż mnie dłoń zabolała :D

      Usuń
    5. Oj sorry nie chciałam tak mocno ;D

      Usuń
    6. Przy najbliższej okazji oddam :D.

      Usuń